Saturday, April 17, 2010

Cerita minggu ini....

Aduh.....dah lama betul x mencoret kata2 dalam blog ku ini....lewat ini, aku agak busy skit.....tak sempat langsung nak buka blog...lagipun minggu nie Aneesa x berapa nak sihat...demam+batuk+selesema.....so membuatkan hidup aku agak berserabut skit.....siap muntah2 lagi...so lagi la aku bertambah bimbang......

Hari isnin 12 April 2010, aku dapat call dari pengasuh Aneesa katakan Aneesa muntah2...muka pucat...aku terus ambik halfday haritu...sib baik office ngan umah dekat...kalu tak kacau bilau gak la....memang aku dah agak sebab Aneesa memang dah demam dari hari sabtu 10 April 2010 lagi...petang sabtu masa aku dan family on the way balik dari IKEA, makan karipap jer kat sana....dah lama tak makan, so ajak la hubby ngan kak ipar g makan karipap kat IKEA, tiba2 Aneesa muntah2 kat dalam kereta. Angin tak ada ribut tak ada tiba2 dia muntah2 plak....habis kereta bau muntah Aneesa...sib baik dah dekat nak sampai umah masa tu.....sampai umah terus aku mandikan Aneesa dan tdurkan dia....ingatkan dah ok la.....puul 12.30 dia terjaga akibat batuk.....aku sapu vick kat dada dia....mula2 batuk ok la lagi...batuk kali kedua...dia muntah lagi...habis kena cadar...dah satu hal nak kena tukar cadar plak...aku bernasib baik cadar tu berlapais...so tak la kena tilam.....lepas bersihkan semua tu....aneesa tdur semula.....ada la dalam kol 1.15am dia tdur balik....aku pun baring la tepi dia....baru jer aku nak terlelap.....dalam kol 2.45am dia muntah balik.....kali ni siap menangis lagi.....hati aku risau sangat.....apa la kena ngan Aneesa masa tu......sekali lagi kena bangun bersihkan dia....lastly aku ambik kata putus tdo atas toto jer...kalu apa2 hal senang nak basuh......kali nie Aneesa macam gelisah sikit...badan dia tuhan jer yang tahu panasnya...so aku terpaksa la lap2kan badan dia utk hilangkan panas....aku takut sangat nak tdo...takut apa2 terjadi....dalam kol 5 pagi baru la Aneesa tdur......so aku ambik esempatan utk lelapkan mata buat seketika.....dapat la aku tdur dalam 1 jam setangah , sebab Aneesa tejaga dalam kol 6.45am..........Hari Ahad tu aku just rehat kat umah memandangkan Aneesa still lemah... pagi isnin aku namapak dia dah ok...walaupun mood dia x berapa nak ceria...aku gagahkan diri hantar dia umah pengasuh......tapi sangkaan ku meleset bila dapat call dari pengasuh dia kata Aneesa muntah2 dah x bermaya.....

Selasa 13 April 2010, Aneesa agak aktif sikit hari nie.....So aku still boleh pergi kerja....Alhamdulillah, tak ada apa2 berlaku sepanjang aku bekerja....tapi malam dia demam balik...badan dia panas...tdur meracau2 dan gelisah...sekali lagi aku x tdo malam....aku sentiasa lapakan badan dia agar suhu dia x makin meningkat.....

Rabu 14 April 2010, aku sekali lagi terpaksa EL....Aneesa merengek sampai kesubuh...dah la tu tak nak berenggang sikit pun dari orang...asal aku tinggalkan dia jer pasti dia menangis.....kesian kat bos aku terpaksa cuti lagi...sure bos aku upset ngan aku...ye la tugas at opis dah terbengkalai....maaf banyak2 yer en mizan....tapi malam nie Aneesa tdo agak lena...so aku leh masuk kerja esoknya....Alhamdulillah....

Khamis 15 April 2010, Aku bekerja seperti biasa.....Aneesa dah x muntah2 lagi....Deman pun dah berkurangan, tinggal selsema jer....aku rasa amat lega.....dia pun dah mula gembira dan mahu bermain....susu pun dah minum dengan banyak.....Aku bersyukur sangat......

Jumaat 16 April 2010, Aneesa dah semakin sihat dan ceria...kerja2 kat opis pun dah settle mana yang tertangguh....cuma ada satu aku tak puas hati....clerk lama boleh plak simpan bank-in Slip tanpa rekod kat invoice...angin aku satu badan kena match plak ngan invoice........rasa nak baling kediding jer.......tapi apa2 pun aku kena sabar banyak2...adat la bekerja.....

So untuk minggu nie tak ada benda menarik pun nak share ngan kawan2....cuma peristiwa Aneesa yang x berapa nak sihat jer......Ok la dah lewat malam nie...nak masuk tdo la dulu....Gud nite semua.....Salam sayang buat semua kawan2 diluar sana......

No comments:

Post a Comment

Thanks for this Comments....Have A Nice Day To All Of You.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...