Tuesday, October 6, 2009

CUTEST BABY IN WALKER CONTEST

Assalamualikum semua....adusss mabuk contest la sekarang nie....kali nie nak join contest anjuran ometomei plak. Contest nie di buat sempena ulangtahun ke-2 puteri ometomei iaitu Nur Aqilah Insyirah. Kali contest baby in walker plak..... ... So after pilih dan pilih aku choice yang nie buat taruhan untuk contest kali nie...gambar Nur qaireen Aneesa Masa 7 bulan......

NAME : NUR QAIREEN ANEESA

D.O.B : 05 DEC 2008

UMUR : 10 BULAN ++

Pada pendapat saya penggunaan baby walker ni ada baik dan buruknya. Bergantung kepada kita sebagai ibu utk mengendalikannya. Kalau sampai sehari suntuk baby tu duduk atas walker tu...itu memangla tak baik. Tapi kalau sekadar untuk kegunaan masa2 tertentu rasanya byk kebaikan alat ni. Ape2 pun bergantung kepada kita. Kena pada caranya...semua benda akan jadi baik. Tapi kalau salah digunakan tak kan nampak kebaikanya.

Penggunaan walker sebenarnya x berapa bagus untuk anak2 sebabnya, anak ada risiko untuk jatuh dari walker dan membantutkan perkembangan kanak2 dari segi fizikal. Biasanya kanak2 akan meniarap, menjulur, merangkak, mengengsot, bertatih dan berjalan. Tapi apabila kita gunakan walker...kanak-kanak mungkin tidak pandai bertatih & lambat berjalan...kalau ikut pandangan sayalah.kita boleh gunakan baby walker..tapi sekkali-sekala jelah..jgnlah selalu..nantibudak2 jadi malas.

Saya Start bagi Aneesa pakai Walker masa dia umur 7 bulan+++ . Memandangkan dia dah pandai merangkak dan suka mengutip benda-benda untuk masuk dalam mulut. Itu lagi bahaya daripada guna walker. Lagipun design walker sekarang ni lebih safe berbanding ngan walker dulu2. Pasal perkembangan pun, saya tengok Aneesa ikut step je. Saya takde la masukkan dia 24 jam dalam walker. Bila free time, saya akan keluarkan dia dan biarkan dia merayap-rayap dalam rumah di bawah pengawasan saya dan abah dia. Saya tak suka style larang baby try something. Kalau dia nak panjat ke, main laci ke, saya biarkan dengan syarat kita guide dia supaya dia boleh develop skill sendiri. Kalau dia nak koyak kertas ke, tisu ke, saya duduk depan dia, pastikan dia tak masuk mulut je. Bila saya nak ke dapur atau ada kerja, saya letakkan Aneesa dalam walker supaya dia boleh berjalan2 dalam tu. Cuma kena pastikan kat umah takde benda bahaya yang dia boleh capai. Sekarang ni Aneesa dah masuk 10 bulan++, dia dalam proses nak berjalan. Alhamdulillah.......
so kita tengok plak syarat2 dari ometomei.......
Bermula 6 Oktober hingga 31 Oktober 2009

Kepada kengkawan blogger yang sudi nak join..ape tunggu lagi…jom join same.. 3 pemenang akan dipilih mengikut gambar yang menarik dan pendapat kreatif.Hadiah menarik dan istimewa akan diterima oleh pemenang.


Syarat Penyertaan

• Jadi Follower ometomei dan add ometomei dalam bloglist anda - DONE

• Umur si comel mestilah tidak lebih 2 tahun - NOTED

• Letak banner di sidebar blog anda dengan link ke entri ometomei - DONE

• Dalam entri itu, upload satu (1) gambar si comel yang berada di dalam walker. - DONE

• Ceritakan pendapat anda tentang walker tersebut (baik dan buruk)- DONE

• Sila nyatakan nama si comel dan umurnya - DONE
• Bila dah siap, tinggalkan link entri anda di entri ini. - DONE


So, apa lagi jom join dan meriahkan contest anjuran ometomei nie. Jangan lepaskan peluang keemasan nie.





2 comments:

  1. Salam rienna..alahai comeinyer Qaireen..tq sbb join contest orked..bagus pndapt awak tue..kite sokong..

    ReplyDelete
  2. Salam Orked..Thanks atas komen tu..Hope ada la rezeki qaireen....

    ReplyDelete

Thanks for this Comments....Have A Nice Day To All Of You.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...